Hur agerar vi när en handledare och kollega agerar diskriminerande mot studenter?
Om aktiviteten I denna aktivitet problematiserar ni utifrån ett fiktivt fall hur man agerar när värderande och nedvärderande kommentarer nämns av handledare om studenter genom att använda en modell för etisk analys. Uppskattad tid [...]
Workshop: Podd för en “journal club” på temat handledning och lärande
Om aktiviteten I denna aktivitet går ni igenom hur ni kan ha en journal club på teamet handledning och lärande. En Journal Club är ett tillfälle för att på ett informellt och kollegialt sätt [...]
Workshop: Är vi förebilder som handledare?
Om aktiviteten I denna aktivitet identifierar och problematiserar ni konkreta beteenden hos handledare ni uppfattar som förebilder, samt vilka normer och värderingar på er arbetsplats som påverkar handledarbeteenden. Uppskattad tid för aktiviteten ca 45-60 [...]
Workshop: Fikapaus – hur hanterar ni skitsnack?
Om aktiviteten I denna aktivitet problematiserar ni hur man agerar när värderande och nedvärderande kommentarer nämns om kollegor genom att använda en modell för etisk analys. Uppskattad tid till aktiviteten ca en timme. Syfte [...]
Tema: Utvärdera lärandeklimat och handledning
Här hittar du instrument och formulär för hur du kan utvärdera hur läkare under utbildning och studenter uppfattar handledning och lärandeklimat på din arbetsplats. Du hittar också instrument för hur du kan skatta din egen handledning och lärandemiljö.